ΔΕΝ ΘΑ «ΞΕΦΥΓΕΙΣ» ΕΤΣΙ, ΜΗΝ ΑΚΟΥΣ ΤΗ TOYOTA

Η Toyota, με τη νέα της διαφήμιση, παρουσιάζει μια μητέρα που τσακώνεται, αρπάζει το παιδί μέσα στη νύχτα, μπαίνει κρυφά στο αυτοκίνητο και εξαφανίζεται σε άγνωστη διεύθυνση.

Αυτό δεν είναι λύση. Δεν δίνει ελευθερία. Δεν συνιστά θάρρος. Δεν είναι escape mode.

Αυτό είναι απαγωγή ανηλίκου.

Αν δεν μένανε στο ίδιο σπίτι κάτι τέτοιο δεν θα συνέβαινε.

Η αρνησιοικία είναι η απάντηση στη τρομολαγνεία και τη γυναικοκτονία.

Δεν συγκατοικούν άντρες και γυναίκες. Ο καθένας στο σπίτι του.


Το παιδί μεγαλώνει και στα δύο σπίτια.

Το 50/50 είναι το αντίθετο του δράματος.


Είναι το αντίθετο της “φυγής”.

Όταν αρνησιοικείς, έχεις το δικό σου σπίτι, τον δικό σου χρόνο με το παιδί, τον χώρο σου, την ελευθερία σου, την κοινή ευθύνη της γονεϊκότητας.

Δεν χρειάζεται να πάρεις το παιδί και να φύγεις.

Δεν χρειάζεται να κρυφτείς.

Δεν χρειάζεται να γίνεις Θέλμα και Λουίζ και να πέσεις στο γκρεμό.

Χρειάζεται απλώς να μην συγκατοικείς.

Αυτό είναι όλο.

Ξεφεύγεις μόνο όταν συγκατοικείς.

Δεν χρειάζεται να ξεφύγεις όταν ζεις σε δικό σου σπίτι και το παιδί μεγαλώνει κανονικά σε δύο σπίτια.

Αντί να τη πρότρεπε η ΤΟΥΟΤΑ να γίνει Θέλμα και Λουίζ, έπρεπε να προτρέπει να προσφύγει στις αρχές.

Η Toyota δείχνει ότι το να φύγει κρυφά μια μητέρα με το παιδί μέσα στη νύχτα είναι ο νόμιμος, ο “σωστός”, ο “απελευθερωτικός” δρόμος. Και την επιβραβεύει παίζοντας ηρωική μουσική υπόκρουση.

Αυτό όμως λέγεται απαγωγή ανηλίκου : άν ένας γονιός πάρει το παιδί από το κοινό σπίτι και εξαφανιστεί σε άγνωστη διεύθυνση, χωρίς να ενημερώσει και χωρίς τη συγκατάθεση του άλλου γονέα, αυτό πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 324 Ποινικού Κώδικα.

Στην πραγματική ζωή, ο σωστός δρόμος είναι ο δρόμος προς τις αρχές.

Αν κάποιος βιώνει ενδοοικογενειακή βία, ή σύγκρουση, ή κίνδυνο, ή ανησυχία, δεν εξαφανίζεται.

Προσφεύγει εκεί που ορίζει ο νόμος :

1. Αστυνομία – 100 : Επείγοντα περιστατικά, κίνδυνο, απειλές, επίθεση, απομάκρυνση του δράστη.

2. Αστυνομικό Τμήμα / Τμήμα Ασφαλείας:  Για υποβολή μήνυσης ή αναφοράς για ενδοοικογενειακή βία.

3. Ειδικά Τμήματα Ενδοοικογενειακής Βίας της ΕΛ.ΑΣ. : Εξειδικευμένοι αστυνομικοί, πλήρης χειρισμός υποθέσεων.

4. Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών : Άμεση παρέμβαση, εντολές προστασίας, παραπομπή για ιατροδικαστική εξέταση.

5. Γραμμή SOS 15900 (ΓΓΙΦ) : 24/7 γραμμή, συμβουλευτική, παραπομπές, ψυχοκοινωνική στήριξη.

6. Συμβουλευτικά Κέντρα Δήμων & ΓΓΙΦ : Νομικοί – ψυχολόγοι – κοινωνικοί λειτουργοί. Καθοδήγηση, υποστήριξη, ενημέρωση.

7. Νοσοκομεία – Τμήματα Επειγόντων : Καταγραφή περιστατικού, ιατρική γνωμάτευση, ειδοποίηση αρχών.

8. Ιατροδικαστική Υπηρεσία : Με εισαγγελική/αστυνομική παραγγελία.

9. Εισαγγελέας Ανηλίκων : Εάν υπάρχει παιδί.

10. Κοινωνικές Υπηρεσίες Δήμων & Ξενώνες Φιλοξενίας : Προστασία, στέγαση, συνοδεία, υποστήριξη.

Η ΔΙΟΤΙΜΑ και τα κέντρα κακοποίησης δεν είναι Αρχή του κράτους.

Είναι μία ιδιωτική επιχείρηση όπως η ΤΟΥΟΤΑ.

Γι’αυτό διαφημίζονται δίπλα δίπλα.

Τελικά ποιός διαφημίζεται;

Η TOYOTA ή η ΔΙΟΤΙΜΑ;

Επίλογος

Η Toyota μας πλασάρει  μια δήθεν ιστορία ελευθερίας.

Στην πραγματικότητα μας δείχνει μια ιστορία παρανομίας.

Και μάλιστα φορτώνοντάς τη σε αυτοκίνητο άλλης μάρκας (Ford).

Τι μας λέει η ΤOYOTA :

“ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΖΕΙ ΑΝ ΠΑΡΑΝΑΝΟΜΉΣΕΙΣ,

ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΩ ΤΗΝ ΔΙΟΤΙΜΑ”

Δεν είναι καταποέμηση της ενδοοικογενειακής βίας, απλά είναι Buisness.

Υ.Γ. : Και ένα άλλο στερεότυπο καταρίπτεται από τα δεδομένα : οι στατιστικές στην Ελλάδα δείχνουν από τις καταγγελίες που έχουν θύματα παιδιά οι είναι περισσότερες σε βάρος γυναικών και όχι σε βάρος ανδρών.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…